Wanneperveen – In de nacht van maandag op dinsdag werd een bewoonster van een woning aan de Lozedijk in Wanneperveen even voor middernacht opgeschrikt door het afgaan van een rookmelder.

Toen ze beneden op onderzoek uitging bleek er een brand te woeden in haar bijkeuken, waarna ze brandweer alarmeerde. De vrouw kon zichzelf in veiligheid brengen en raakte mede doordat ze door de rookmelder was geattendeerd niet gewond.

Het brandweerkorps van Giethoorn was snel ter plaatse en had het vuur in de bijkeuken snel onder controle. Volgens de brandweer is de brand mogelijk ontstaan door een technisch of elektronisch defect in de vaatwasser.

De brand zorgde voor aanzienlijke schade, waarbij de woning naast waterschade ook veel roet en rookschade heeft opgelopen, de bewoonster kon hierdoor vannacht nog niet terugkeren in haar woning. Stichting Salvage zal de bewoner(s) bijstaan in de afhandeling van de schade.